Formule 1 - Wiskundige Activiteitenset - Tellen

3099

Voor alle jonge snelheidsduivels is er nu de Formule 1 Wiskundige Activiteitenset, perfect voor het stimuleren van rekenvaardigheden op een spannende en interactieve manier. Deze rac... Lees meer

  • Vaste verzendkosten __€ 7,99 (NL/BE)__

    Vaste verzendkosten € 7,99 (NL/BE)

  • __Op rekening bestellen__ en achteraf betalen*

    Op rekening bestellen en achteraf betalen*

  • __Sinds 2000 __voor particulier én professional

    Sinds 2000 voor particulier én professional

Voor alle jonge snelheidsduivels is er nu de Formule 1 Wiskundige Activiteitenset, perfect voor het stimuleren van rekenvaardigheden op een spannende en interactieve manier. Deze race-geïnspireerde set is speciaal ontworpen voor jonge leerlingen die hun rekenvaardigheden willen verbeteren.

Kinderen zullen zo opgaan in het raceplezier dat ze niet eens doorhebben dat ze spelenderwijs aan het leren zijn. Het op auto's geïnspireerde wiskundespel is niet alleen kleurrijk, maar helpt ook bij het ontwikkelen van een breed scala aan wiskundige vaardigheden. Van het herkennen van getallen van 1 tot 20, het tellen, vroeg optellen en aftrekken, tot het herkennen van patronen.

Een van de kenmerken van deze set is de kleurendobbelsteen, waarmee kinderen hun kleurherkenning kunnen verbeteren. Spelers kiezen met behulp van deze dobbelsteen de juiste kleur auto om te verplaatsen. Om het spel dynamisch te houden, zijn er twee nummerdobbelstenen die bepalen hoeveel plaatsen een speler zich kan verplaatsen.

De set is verdeeld in twee spelniveaus. Twee stukken racebaan zijn genummerd van 1-10 en van 11-20, waardoor kinderen zich op verschillende niveaus kunnen uitdagen. En wat is een race zonder finishlijn? Deze wordt natuurlijk ook meegeleverd. De set bevat bovendien vijf zachte rubberen mini-auto tellers in vijf verschillende kleuren, twee stukken plastic racebaan die aan elkaar kunnen worden gekoppeld, een kleurendobbelsteen, twee genummerde dobbelstenen en een meertalige activiteitengids.

Elk stuk racebaan is 30,5 cm lang en de auto tellers meten 2,5 cm, wat het ideaal maakt voor kleine handjes. De set is geoptimaliseerd voor twee spelers, zodat ze tegen elkaar kunnen racen voor dubbel plezier.

Het thema "Count your way to the finish line" sluit perfect aan bij de set. Deze kleurrijke auto's zijn klaar om hun motoren te laten brullen voor een vroege wiskundige leerervaring. Race tot 10 of ga in de overdrive en race tot 20! Start de motoren en leer tellen van 1 tot 20, vroege optelling, nummersequencing, patronen en meer.

En voor de internationale families is er goed nieuws: de verpakking is meertalig, zodat iedereen in het gezin kan genieten van dit educatieve racespel.

Klaar voor wiskunde op een leuke manier? Welkom bij Klaslokaal Karrenrace! Start die motoren en laat de race beginnen. Met Klaslokaal Karrenrace combineren we spel en leren: leuke autootjes, speelbaan elementen en uitdagende opdrachten voor een interactieve les.

Activiteiten:

  1. Nummeridentificatie: Leg de 1-10 baan neer. Laat het kind een autootje rijden en "parkeren" naast een nummer (bijvoorbeeld 4). Na het parkeren, laat het kind zeggen: "Ik parkeerde naast het nummer 4." Ga zo verder met andere nummers. Breid uit naar nummers 11-20 wanneer het kind eraan toe is.
  2. Patronen maken: Gebruik autootjes in verschillende kleuren om patronen te maken. Begin met een patroon van twee kleuren zoals rood, blauw, rood, blauw. Vraag het kind om het patroon voort te zetten. Experimenteer met complexere patronen.
  3. Optelrace (voor 2 spelers): Plaats de 1-10 baan en een finishlijn. Elke speler kiest een kant en neemt 10 autootjes en een dobbelsteen. De spelers gooien om de beurt en plaatsen dat aantal autootjes op hun kant. De eerste speler die de finishlijn bereikt, wint.
  4. Tot de Finish (voor 2 spelers): Combineer twee banen (1-20) en plaats een finishlijn. Elke speler kiest een auto en een kant van de baan. Gooi om de beurt met een dobbelsteen en verplaats je auto het aantal gegooide vakjes. De eerste speler die de finish bereikt, wint.
  5. Mijn Aantal Matchen: Leg de 1-10 baan neer. Plaats aan de ene kant een aantal auto's (bijv. 7). Laat het kind dat aantal aan de andere kant matchen. Herhaal dit met andere aantallen.
  6. Meer of Minder?: Gooi met een dobbelsteen. Tel hardop en plaats dat aantal auto's aan de ene kant van de 1-10 baan. Gooi nogmaals en plaats de auto's aan de andere kant. Bespreek welke kant meer of minder auto's heeft. Leg uit dat het "gelijk" is als beide kanten hetzelfde aantal auto's hebben.
  7. Optellen: Introduceer optellen met de 1-10 baan als een getallenlijn. Gooi met een dobbelsteen en verplaats het autootje over de baan. Gooi nogmaals en verplaats het autootje verder om de som van de twee getallen te vinden.

Opmerking: Autootjes kunnen aan beide kanten van de middenlijn worden geplaatst, vooral tijdens het "racen" in een spel.

Kenmerken
SKULEA-2730
MerkLearning Resources
LeeftijdsindicatieVanaf 4 jaar
EAN-/UPC-code0765023877311
Vragen van klanten
Geen resultaten gevonden
Anderen bekeken ook